Hanefi mezhebinin temel kaynaklarından olan İmam-ı Muhammed Hasan Eş-Şeybani’nin Kitabul Asl adlı eserinde “bir insan abdest aldıktan sonra saçını tıraş etse bir daha bu kişinin abdestini yenilemesine gerek yoktur” ifadesi net bir şekilde vardır. Sakal konusunda da mezhepteki görüş bu yöndedir. Sakallı bir insan abdestte yüzünü yıkadıktan sonra sakalların bir şekilde kesilecek olması abdestini bozmaz. Sakallar sık ve dibi gözükmüyorsa suyu sakalın altına ulaştırmak abdestte farz değildir, sakal seyrek ise sakal diplerine suyu ulaştırmak farz olacaktır. Gusül abdestinde de sakal kaş ve bıyıklar sık dahi olsa suyun dibine ulaştırılması gerekecektir.
İlgili Makaleler
Göz Atın
Kapalı
-
Çorap Üzerine Mesh Etmek Caiz Midir?16 Şubat 2024