Haram

Borçlunun Malından Borcunu Ödeyene Kadar Yararlanmak Fâize Girer Mi?

İslam fıkhında borç vermek naf le sadakadan daha evladır. Zira sadakada bir minnet söz konusu iken borçta geri ödemek suretiyle Allah-u Te’ala’nın rızası için karşı tarafın ihtiyacı giderilir. Bu sebeple borç verirken alacağın haricinde bir menfaat beklentisi bulunmamalıdır. Aralarında akrabalık ya da dostluk hukuku bulunan kimselerin birbirlerine borç vermesi durumunda, alacaktan kaynaklı bir menfaat beklentisi olmadan ikramda bulunmalarında herhangi bir sakınca yoktur. Borç verilen kişiye alacaktan kaynaklı bir menfaat beklentisi hissettirmek ise doğru olmadığı gibi faiz hükmünü alır.

Fetva Sahibi: Fatih Kalender

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu