Öncelikle Mevla Te’ala bu gibi musibetlerden tüm Ümmet-i Muhammed’i muhafaza eylesin. Öncelikle şunu net bir şekilde ifade etmek gerekir ki ehl-i sünnet’e göre amel imandan bir cüz değildir. Bir insan ne kadar günahkar olursa olsun o günahı, günah bilerek yapıyorsa bu insan iman dairesindedir. Bir insan ebeveynlerinden birini öldürürse bunun namazı kılınır mı hususunda ise “fetava-i hindiyye” de bir insan kasıtlı olarak ebeveynlerinden birini öldürecek olsa bu çok büyük bir günahtır. Zecir, (yasaklama) cezalandırma olsun ve insanlar böyle bir şeyi asla düşünmesin diye bu kişinin cenazesi kılınmaz deniliyor. Burada hata ile olduğu aşikar olduğundan ve zecir olmadığından dolayı “cenazesi kılınmaz” denmez.
İntihar eden bir kimsenin cenazesi kılınır mı noktasında ise kitaplarımızda bir tartışmadan bahsedilse de Zeylai, Tebyinul Hakayik isimli eserinde İmam-ı Ebu Hanife ve İmam-ı Muhammed Rahimehullah’a nispet ederek bu kişinin namazının kılınacağı ve tercih edilen görüşün de bu olduğu ifade edilmiştir. Dolayısıyla kişi intihar etmiş olsa veya hata sonucu böyle bir işlem yapmış olsa da bu kişinin cenaze namazının kılınmasına mani bir durum yoktur.