İş Elbisesi veya Pijamayla Namaz Kılmak Mekruh mu?
Hanefi mezhebinde genel kural şudur; kişinin herhangi bir şekilde huşuya mani şekli ile yani namazdan istifade etmesine mani şekliyle namaz kılması mekruhtur. Bu mekruhların bazısı te tenzihtir bazısı da tahrimdir. Kişinin, devlet adamlarının, bürokratların veya valilerin; bu tür kişilerin karşısına çıkmaktan ar etmiş olduğu, onların karşısına çıkmayacağı elbiseler ile namaz kılması tenzihen mekruhtur.
İbni Abidin Hazretleri bunun mekruh olduğunun geçtiğini ama kastedilerin tenzih yani hafif kerat olduğunu söylemektedir. Çünkü niye; Namaz müminin miracıdır. Namaz bir mümin için Rabbi ile buluşmuş olduğu, her gün beş vakit rabbinin huzuruna çıkmış olduğu bir ibadettir.
Şimdi bu yönüyle bir siyasetçinin bir valinin bir bürokratın veya bir zenginin karşısına çıkmaktan ar etmiş olduğumuz bir elbise ile bir kılık kıyafet ile iş elbisesi ile Mevla Teala’nın önüne huzuruna çıkmaktan Mevla’nın huzuruna öyle bir kıyafetle öyle bir üslup ile çıkmaktan ar edilmesi her halükarda lazımdır.
Bir takım zorunlu, acele veya alternatifin olmadığı dönemlerde yapılabilir ama bunun dışında bir mümin olarak bir müslüman olarak elbisenin yeni olması önemli değildir ama elbisemiz ne olması gerekir, temiz olması gerekir namazı hususiyetle hazırlanmış bir elbise olması gerekir. Allah resulünün sırf namaz için hususi olarak ayrıldığı cübbe rivayet edilmektedir.
Yine Ebu Hanefi Hazretleri kendisi tüccar olup zengin olduğundan dolayı sırf namaza hususi olarak çok pahalı bir cübbe edindiği de rivayet edilmektedir. Çünkü rabbinin huzuruna çıkacaktır. Bu yönüyle bir müminin bu inceliklere selefin bu örneklerinden ders çıkarıp ona göre hareket etmesi gerekir.