Namazda ön safta bir boşluk olduğunda kişinin ön saftaki boşluğu doldurmadan arka safta saf tutulması elbette mekruhtur. İbn-i Abidin Rahimehullah “genel kurallara baktığımız zaman orayı doldurması gerekir” diyor. Buna gerekçe olarak da normalde saf düzeninde birinci saf tamamıyla dolmuş ve namaza durulmuş olsa cemaate de biri gelse, gelen kişi herhangi bir yere girmiyor ve arkada tek başına namaza duracaksa bu kişi önden bir kimseye işaret eder, o kimse geri çıkar ve gelen kişi saf tutarak namazını kılar. Arkadan gelen kişinin çağrısı doğrultusunda kişinin geriye yürümesi kendisini değil onu kerahatten kurtarma adınadır. Ön safta boşluk olması durumunda kişi namaza durmuş olsa bile orayı doldurabilir. Burada önemli olan diğer bir konu amel-i kesir olmamasıdır. Namazda yapılacak olan amel-i kesir (çok amel) namazı bozar. Bu yüzden deniliyor ki önündeki saf değil de iki ön saf boş olursa, birinci rükunda “önündeki safı geçerek ikinci safı doldurması” el-cevap doğru olmaz denilmektedir.
İlgili Makaleler
Göz Atın
Kapalı