“Necasetten Taharet” vücutta necaset (pislik) bulunmaması keza namaz kılınacak mekanda necasetin bulunmamasıdır. Mekandan kastedilen ise sadece secdeden ibaret değildir, kıyam yaptığımız ayaklarımızı koymuş olduğunuz yer esas kabul edilmiştir. Dolayısıyla ayaklarımızı koyduğumuz yer eğer pis ise velev ki secde mahallimiz temiz olsa bile bu mekan itibariyle mekanda necasetten taharet söz konusuu değildir.
Ayaklarını koyduğu yer necis olduğu için değil de “secdede yüzü temas ettiriyoruz, nefes alıp veriyoruz, bir toz varsa bunun bize zararı söz konusu olur” diye ufak bir seccadede varsa bunu “yüz yerine mi koyalım ayağımıza mı koyalım” noktasında eğer necis ise kurtarmmaz ama necis değil de temiz bir yer ise elbette ki bunu ayağına koymaktansa yüzüne koymayı tercih etmiştir ki doğal bir şeydir. Bu “ayaklarımızın bulunduğu yerin pis olmasının önemi yoktur” demek değildir.